شهردار قصابه: با حداقل تجهیزات این شهر به مهمترین قطب گردشگری منطقه تبدیل می شود
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

به گزارش آرتاویل نیوز :فخرالدین سیدرحیمی شهردار قصابه در گفتگو با خبرنگار مشکین رسا با اشاره به مشکلات و راه کارهای توسعه شهر تازه تاسیس قصابه گفت: با وجود اینکه تا امروز سرمایه گذاری خاصی در زمینه جذب گردشگر در سطح این شهر صورت نگرفته است اما با استعداد بلقوه شهر قصابه از نظر توریستی و گردشگری شاهد هستیم که در روزهای تعطیل تعداد کثیری از گردشگران از مناطق گردشگری از این شهر بازدید کرده و از تفرج در این مناطق لذت می برند.
 
وی با بیان اینکه جاده ترانزیت اروپا به آسیا از درون این شهر می گذرد و بر اساس آمار ثبت شده روزانه بیش از 80 خودروی متعلق به گردشگران خارجی که اکثر آنها از  کشور آذربایجان هستند از درون این شهر عبور می کنند و در واقع قصابه به عنوان نمایشگاهی برای گردشگران جلوه گر می شود و این پتانسیل مسیر بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاری کلان فراهم می کند.
 
شهردار قصابه با عنوان این مطلب که دهستان قصابه در شرایطی به شهر تبدیل شده است که طرح تفصیلی آن نوشته نشده بود و این مورد به معضل بزرگی برای ما تبدیل شده است و در واقع تنها طرحی که براساس آن کار می کنیم طرح هادی متعلق به سال 85 می باشد و حتی خود این طرح نیز باید تا به حال بازنگری می شد و طرح تازه ای نوشته و ارائه می شد.
متاسفانه این شهر با وجود تبدیل به شهر به هیچ گونه وسایل عمرانی مجهز نشده است و از لحاظ ماشین آلات با مشکلات اساسی روبه رو هستیم.
 
وی هزینه لازم برای نوشتن طرح تفصیلی را بالغ بر 800 میلیون ريال عنوان کرد و افزود: متاسفانه در شرایط فعلی این مقادیر برای شهرداری قابل تامین نیستند و انتظار داریم برای ایستادن روی پای خود حمایت های اولیه از طرف نماینده، استانداری و فرمانداری  از این شهر صورت گیرد تا بتوانیم کارهای اولیه را انجام دهیم.
 
وی با اشاره به توافق شهرداری قصابه با اداره ی کل مخابرات برای سرمایه گذاری 700 میلیونی در زمینه مخابرات تصریح کرد: در مفاد این توافق شهرداری تضمین کرده است که هزینه های حفاری و جابجایی تیرها را متقبل شود و با این کار باعث کاهش هزینه و در واقع تسهیل در سرمایه گذاری می شود.
 
سید رحمیی همچنین از اجرای طرح فرهنگی شهرداری برای پیشبرد طرح های عمرانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس برنامه شهرداری طرح های عمرانی سطح شهر با همکاری اهالی خود شهر صورت می گیرد به این صورت که شهرداری برخی امور را از جمله نیروی انسانی را به خود اهالی محلات واگذار کرده و هر محله ای که از نظر تامین نیروی انسانی و یا آمادگی برای عقب نشینی ساختمان ها اشتیاق بیشری داشته باشد در اولویت قرار می گیرد و در واقع در این طرح چند بهره وری مناسب برای شهرداری دارد که به عنوان مثال می توان گفت  مردم در کاری که صورت می گیرد شریک می شوند و مسلماً با این کار در نگهداری آن نیز شراکت خواهند کرد همچنین مثلا ما با بودجه ی 200 میلیونی به جا انجام یک پروژه سه یا چهار پروژه را می توان عملیاتی کرد.
 
وی همچنین با اشاره به آغاز پروژه های عمرانی شهر قصابه از جمله آسفالت جاده اصلی و پازل گذاری معابر گفت: اگر امکاناتی مانند لودر و کمپرس را در اختیار این شهر قرار گیرد ما می توانیم بسیاری از هزینه ها از جمله حقوق و مزایای کارکنان و طرح های عمرانی خود را تامین نماییم و با توجه پتانسل بلقو های که در شهر وجود دارد شهرداری زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کرده است تا سرمایه گذاران در کار خود سهولت داشته باشند.
 
سید رحیمی مشکلات بروکراسی اداری را زمینه ای برای کندی امور دانست و گفت : مثلا ما تپه ای را داریم که بالای آن چندین هکتار زمین هموار برای سرمایه گذاری وجود دارد ولی متاسفانه میراث فرهنگی با ادعای ملی بودن آن اجازه فعالیت خاصی را نمی دهد حرف ما این میان این است که زمینی که بر فرض ملی هم هست ولی بایر ماندن آن چه نفعی برای پیشرفت منطقه خواهد داشت.
 
وی همچنین از مذاکرات شهرداری با ادارات مختلف از جمله اداره راه برای تملک برخی زمین از جمله بستر رودخانه مشکین چای برای ایجاد پروژه ی ماندگار پارک جنگلی و گردشگری خبر داد و افزود: به امید خدا با روحیه مناسبی که در نماینده و فرماندار برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری وجود دارد امید زیادی به آینده داریم و بنده قول می دهم با تامین امکانات اولیه ظرف مدت چهار سال قصابه را به قطب گردشگری منطقه تبدیل خواهیم کرد.
 
سید رحیمی در پایان با اشاره به روحیه قوی استاندار و معاونین در استانداری چپشم انداز توسعه منطقه را بسیار روشن و امیدوار کننده دانست.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:خبر,اردبیل,ارتاویل نیوز, ] [ 9:59 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 205
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 205
بازدید ماه : 222
بازدید کل : 115089
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1