امکان سرمایه گذاری آذری ها در پروژه های اقتصادی خلخال مهیاست
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

 

 

جعفری بنه خلخال:
امروز ساعت ۱۷:۱۶
امکان سرمایه‌گذاری آذری‌ها در پروژه‌های اقتصادی خلخال مهیاست
امکان سرمایه‌گذاری آذری‌ها در پروژه‌های اقتصادی خلخال مهیاست
سرویس: دیگر رسانه‌ها
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: امکان حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان در طرح‌ها، پروژه‌های اقتصادی و تولیدی خلخال مهیاست.

 

به گزارش ارتاویل نیوز؛جلیل جعفری‌بنه خلخال اظهار داشت: ‌در دیداری که با سفیر آذربایجان در خلخال داشتیم با بیان ابعاد توسعه واحدهای تولیدی به ویژه کارخانه سیمان که با پیشرفت بسیار کند در حال انجام است، از آنها خواستیم تا زمینه‌ای را فراهم کنند تا در این پروژه و برخی از طرح‌های گردشگری منطقه سرمایه‌گذاران کشور آذربایجان حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: جنوب استان کلکسیونی از ظرفیت‌های بکر و کم‌نظیر خدادادی و تاریخی است که متأسفانه تاکنون مغفول مانده و برای شناساندن این برتری‌ها و توانمندی‌ها به کارها و اقدامات مهمی نیاز است که برگزاری جشنواره‌های ملی می‌تواند عاملی در این بحث باشد.
 
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین راه نجات شهرستان خلخال با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان توجه به صنعت گردشگری است چرا که از 120 امامزاده استان 44 امامزاده در این شهرستان واقع شده است.
 
جعفری‌بنه خلخال در ادامه سخنان خود اضافه کرد: از 11 روستای گردشگری استان پنج روستا در این شهرستان واقع شده که در حال حاضر هم به عنوان الگوی کشوری برای این مهم مطرح هستند.
وی بیان کرد: اندبیل، خوجین، کزج، ماجولان و برندق از مناطق مهم گردشگری استان سه منطقه در خلخال و سه منطقه در کوثر واقع شده است.
 
این نماینده مجلس یادآور شد: وجود مساجد تاریخی خلخال و خمس، نورونمای پروچ، حمام‌های تاریخی خلخال، درو و کلور، آثار و قلاع تاریخی با قدمت فراوان از جمله قلعه خشتی گیلوان، تنوع قومی و زبانی بی‌نظیر، طبیعت بکر و دیدنی مجموعه عواملی هستند که می‌تواند در توسعه خلخال نقش‌آفرین باشد.
 
جعفری‌بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری جشنواره ملی غذاهای سنتی و اقوام ایرانی که با مشارکت اقوام 16 استان کشور برگزار می‌شود همانند همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، فرصت مغتنمی است تا مسئولان کشوری و سایر استان‌ها خلخال را بهتر بشناسند و این شناخت سبب ترغیب علاقه‌مندان و مسئولان جهت کمک به فرآیند توسعه آن می‌شود.
 
رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا اولین جلسه هماهنگی این جشنواره با حضور مسئولان ذیربط استانی و فرماندار خلخال برگزار شد و در کنار بررسی نقش‌های مفید و برکات این مهم راهکارهای مهم اجرایی نیز مطرح شد تا این فرصت به عنوان یکی از عواملی که می‌تواند بضاعت و توانایی‌های این منطقه را بیش از پیش بشناساند، مغتنم شمرده شود و حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری فاکتور مهمی در توسعه جنوب استان است که توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ما اساسی است و مسئولان استان و شهرستان باید این مهم را خیلی جدی تلقی کنند که وجود امامزاده‌ها، آثاری از عصر آهن، مساجد و حمام‌های تاریخی، طولانی‌ترین قنات استان در گیوی علیا، غار یخگان در هواشانق کوثر، حمام سنگی کوثر، پل تاریخی فیروز، منبر تاریخی مشکول، آبگرم‌های مختلف، تفرجگاه اندبیل، ازنا و خلخال، گردنه اسالم و... در کنار تنوع قومی و زبانی فقط و فقط با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توانند خلخال را به قطب مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کنند.
 
جعفری‌بنه خلخال خاطرنشان کرد: هر چند در سه سال گذشته نزدیک 600 میلیون تومان جهت توسعه زیر ساخت‌ها هزینه شده و کارهایی هم با ارائه مجوزهای لازم توسط بخش خصوصی در حال اجراست اما این همه ظرفیت جهت تبدیل شدن جنوب استان به قطب گردشگری تلاش و اعتبار زیادی لازم دارد و باید همزمان با این توجه طرح جامع گردشگری خلخال و کوثر نیز تدوین شود.
 
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این جشنواره می‌تواند همانند جشنواره قبلی به عنوان یک اتفاق مهم فرهنگی در عرصه صنعت گردشگری سبب طرح نام خلخال و کوثر در رسانه‌های مختلف شود و مسئولان کشوری پی به ظرفیت‌های این منطقه ببرند و همچنین عاملی می‌شود تا الگوی سالم غذاهای ایرانی نیز ارائه شود چرا که اقوام ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی می‌توانند یک عادت غذایی مناسب را حتی به خانواده‌ها و متولیان صنعت غذایی ارائه دهند.
 
وی بیان کرد: آمادگی مردم و مسئولان جهت استقبال از اقوام مختلف ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره برای ما مهم است تا غنای فرهنگی منطقه‌ای که اولین مدرسه تاریخ استان اردبیل در آن تأسیس شده و شهر علما و دانشمندان برجسته هست برای دیگر هموطنان نیز بیش از گذشته تبیین شود./
پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:خبر,اردبیل,ارتاویل نیوز, ] [ 19:31 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 114944
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1