تامین زیر‌ساخت‌های مسکن مهر دامنه مشکلات آبفا را افزایش داده است
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
معاون آبفای کشور:
تامین زیر‌ساخت‌های مسکن مهر دامنه مشکلات آبفا را افزایش داده است

معاون هماهنگی و پشتیبانی آب و فاضلاب کشور گفت: تامین زیر‌ساخت‌های 1.6 میلیون واحد مسکن مهر در کشور شرکت‌های آب و فاضلاب شهری را با چالش و مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

خبرگزاری فارس: تامین زیر‌ساخت‌های مسکن مهر دامنه مشکلات آبفا را افزایش داده است
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، شاهین پاکروح صبح امروز در مراسم معارفه مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل اظهار کرد: از بدو تاسیس شرکت‌های آبفای روستایی و شهری در کشور و مجموعه تاسیساتی که ما از متولیان قبلی به ویژه شوراها و جهاد سازندگی گرفتیم به رغم محدودیت منابع اعتباری توفیق داشتیم که در کشور تامین‌کننده آب شرب شهرها و روستاها باشیم تا هموطنان به راحتی بتوانند از خدمات کمی و کیفی استفاده کنند.

وی اهمیت تاسیسات زیر‌بنایی در توسعه روستایی و شهری و افزایش امید به زندگی را با تامین مهمترین زیر‌ساخت یعنی تامین آب شرب یادآور شد و افزود: ما در برخی از شهرها علیرغم تدوین طرح‌های جامع شهری و حتی طرح هادی روستایی با عدم انطباق مبانی توسعه و پیشرفت با این الگوها بودیم به طوری که برخی اقدامات هیچ سازگاری با تاسیسات و زیر‌ساخت‌های انجام شده نداشته و منطبق بر جمعیت شهری و روستایی نبوده است.

معاون هماهنگی و پشتیبانی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: به رغم محدودیت‌ها تاسیسات اجرا شده در این حوزه گاه هیچ تناسبی با نیازمندی‌ها نداشته در حالی که باید همه زیر‌ساخت‌ها بر مبنای اقدامات مهندسی و فنی دقیق باشد که در این حوزه ضعف‌هایی وجود داشته است.

پاکروح با بیان اینکه شرکت‌های ما اعم از شهری و روستایی در 9 سال گذشته با وضعیت نامطلوب و حتی شرایط ویرانگر دست و پنجه نرم کرده‌اند،‌ یادآور شد: یکی از طرح‌هایی که شرکت آب و فاضلاب را گرفتار کرد طرح تثبیت قیمت‌ها بود که به این شرکت‌ها تحمیل شد در حالی که بهای پرداختی مردم از بابت مصرف آب به این شرکت‌ها رقم ناچیزی بود که هیچ نیاز به تثبیت قیمت‌ها نبود اما این امر در 9 سال گذشته به این شرکت تحمیل شده بود.

این مسئول دومین طرح ویرانگر در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی را که بلایی بر سر شرکت‌های یاد شده آورد، طرح هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: از سال 89 این طرح اجرا شده و در حالی که قرار بود از کل در‌آمد حاصل از این طرح 3 درصد منابع به این شرکت‌ها اختصاص پیدا کند این امر محقق نشد و ما در اجرای پروژه‌های زیر‌ساختی و عمرانی خود با مشکل عظیم روبه‌رو شده‌ایم.

به گزارش ارتاویل نییوز از اردبیل، معاون هماهنگی و پشتیبانی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:‌ به دنبال این ضربات متعدد شرکت‌های ما به مرز ورشکستگی رسیده‌اند به طوری که درآمدهای حاصل تنها صرف پرداخت حقوق و مزایا می‌شد.

پاکروح افزود: در سال جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری از حوزه هدفمندی یارانه‌ها خارج شدند و تمام تلاش ما بر این است تا با تامین زیر‌ساخت‌ها بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرده و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی نظارت بر اجرای پروژه‌ها و تامین منابع مالی در عملیاتی شدن آنها را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: پایین بودن نرخ آب در مناطق شهری و روستایی نه تنها جوابگوی طرح‌های توسعه‌ای این شرکت‌‌ها نیست بلکه این شرکت‌ها را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

معاون هماهنگی و پشتیبانی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: ما در اجرای طرح مسکن مهر نیز با تعقل و تفکر عمل نکردیم به طوری که 1.6 میلیون واحد احداث شده در قالب مسکن مهر اغلب در حاشیه شهرها بدون تامین زیر‌ساخت‌ها احداث شده و در این زمینه آسیب‌های جدی به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری وارد شده است.

پاکروح رشد جمعیت شهری را متناسب با طرح‌های آمایشی ندانست و یادآور شد: این امر نیز بر دامنه مشکلات این شرکت‌ها افزوده و در کنار آن به دلیل تحریم‌های غیر‌منصفانه ما در خرید و وارد کردن برخی تجهیزات و امکانات این حوزه با مشکل روبه‌رو هستیم.

این مسئول اظهار امیدواری کرد با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش دولت خدمتگزار انتظار می‌رود از معضلات تحریم و تشدید بحران‌ها در این زمینه عبور کنیم که در این زمینه به دلیل محدودیت اعتبارات عمرانی سعی ما بر این است تا سرمایه بانک‌های جهانی نظیر بانک توسعه اسلامی و اکو در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهره‌برداری لازم انجام شود.

معاون هماهنگی و پشتیبانی آب و فاضلاب کشور کاهش بارندگی‌ها را به طور متوسط 25 تا 30 درصد بیان کرد و گفت:‌ باید در اجرای طرح‌های فاضلاب روستایی نیز به گونه‌ای اقدام کنیم تا از پساب‌های آن در بخش کشاورزی و تولیدات استفاده شود.

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، پاکروح در پایان سخنان خود این امر را مضاعف‌کننده انگیزه در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم تمام محدودیت‌ها سعی می‌کنیم تا با بهره‌گیری از روش‌های مهندسی و فنی جدید در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی اقدامات اساسی را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/62004/س40

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, ] [ 14:50 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 201
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 201
بازدید ماه : 218
بازدید کل : 115085
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1