12 کلانشهر کشور در آستانه جیره‌بندی آب
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
معاون آبفای کشور خبر داد
12 کلانشهر کشور در آستانه جیره‌بندی آب

معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفای کشور گفت: 12 استان کشور با بحران کم‌آبی روبه‌رو هستند و به نظر می‌رسد جیره‌بندی آب در آنها اعمال شود.

خبرگزاری فارس: 12 کلانشهر کشور در آستانه جیره‌بندی آب
 

 

شاهین پاکروح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در 12 کلانشهر کشور با مشکل جدی تامین آب شرب روبه‌رو هستیم؛ به طوری که به تدریج جیره‌بندی آب در آنها آغاز شده است.

وی این شهرها را با اولویت تهران، کرج، همدان، اهواز،‌ مشهد و اصفهان دانست و یادآور شد:‌ از روزهای گذشته جیره‌بندی آب در این استان‌ها آغاز شده است.

معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفای کشور با بیان اینکه کشور با بحران کم‌آبی شدید روبه‌رو است، تصریح کرد: تنش آبی به حدی است که اگر مردم مدیریت مصرف را مدنظر قرار ندهند و حداقل 10 درصد در مصرف آب شرب صرفه‌جویی نکنند با تشدید گرما و بارش‌های کم بر دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

پاکروح افزود: در 30 سال گذشته کاهش بارندگی‌ها در کشور بی‌سابقه بوده است به طوری که سال به سال بر این محدودیت‌ها افزوده شده و امسال با مشکل جدی در این زمینه روبه‌رو هستیم.

این مسئول تنها راه خلاصی از این وضعیت را اجرای پروژه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت و همچنین مدیریت مصرف بیان کرد و ادامه داد: برای گذر از بحران آب چاره‌ای جز اجرای طرح‌ها و همراهی مردم نداریم.

معاون هماهنگی و پشتیبانی آبفای کشور وضعیت بحران کم‌آبی در روستاها را شدید‌تر از شهرها بیان کرد و ادامه داد: در روستاهای کشور نیز با بحران جدی به دلیل خشک شدن منابع آب زیر‌زمینی و آب‌های جاری روبه‌رو هستیم و امسال آبرسانی سیار و تکمیل هزاران مجتمع نیمه‌تمام را در دستور کار قرار دادیم.

پا‌کروح تاکید کرد: در این رابطه برای حل مشکل آب شرب روستاها بیش از 15 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم در حالی که در سال گذشته از 20 میلیارد تومان اعتبار آبفای روستایی این استان تنها 8 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از تجهیز تمام ظرفیت‌های آبرسانی سیار به مناطق روستایی با مشاهده بحران در این زمینه خبر داد و گفت: قرار است در همه استان‌ها شرکت‌های آب و فاضلاب و بخش خصوصی تانکر‌های آبرسانی خود را فعال کنند تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

 

انتهای پیام/62004/ز30

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, ] [ 14:32 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 114994
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1