زندان مرکزی اردبیل به بیرون از شهر انتقال می یابد
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
مدیرکل زندان‌های اردبیل:
زندان مرکزی اردبیل به بیرون از شهر انتقال می‌یابد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان اردبیل گفت: زندان مرکزی اردبیل با واگذاری زمین به 15 کیلومتری خارج از محدوده شهر انتقال می‌یابد.

خبرگزاری فارس: زندان مرکزی اردبیل به بیرون از شهر انتقال می‌یابد
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، مراد فتحی بعد از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران در زندان مرکزی اردبیل اظهار کرد: اکثر زندان‌های موجود در استان به ویژه استان اردبیل با 30 سال قدمت از شرایط مناسبی برخوردار نیست چرا که زندان اردبیل برای نگهداری 600 نفر احداث شده بود در حالی که در حال حاضر چهار برابر این ظرفیت پذیرش محکومان را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ما با تبدیل مجموعه‌های مختلف فرهنگی، هنری و نمازخانه‌ها به خوابگاه سعی کردیم این کمبود فضا را جبران کنیم ولی همچنان با نارسایی‌هایی در فضای زندان مرکزی اردبیل روبه‌رو هستیم که امیدواریم با انتقال به فضای جدید امکان رفع این مشکلات و افزایش سرانه فضای مطلوب زندان اتفاق بیفتد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان فراوانی مجرمان و محکومان زندان را مواد مخدر، جرایم علیه اموال و اشخاص و منافی عفت و اخلاق عمومی بیان کرد و افزود: هم در بخش مردان و هم زنان این فراوانی جرایم دیده می‌شود که سعی داریم با راهکارهای پیشگیرانه جلوی وقوع آنها را بگیریم.

فتحی از برپایی کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی در زندان در رشته‌های مختلف به همت فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: فراگیران بعد از کسب گواهینامه بدون اینکه نامی از زندان برده شود، صاحب صلاحیت حرفه‌ای تشخیص داده شده و به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

بازگشت مجدد زندانیان در اردبیل کمتر از شش درصد است

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، مدیرکل زندان‌های استان بیان کرد: ما با فعال کردن مرکز مراقبت بعد از زندان سعی می‌کنیم تا خروجی‌های خود را کنترل کنیم تا امکان بازگشت مددجویان به زندان فراهم نیاید.

فتحی میانگین بازگشت مجدد زندانیان در سطح کشور را 15 درصد و این رقم را در استان اردبیل زیر شش درصد اعلام کرد و ادامه داد: این میانگین نشان می‌دهد که ما در بحث پیشگیری از وقوع جرم مطلوب عمل کردیم و به یک فرهنگ‌سازی وسیع و دامنه‌دار دست زده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در یک سال گذشته با آگاه‌سازی مردم و گسترش فرهنگ عمومی نسبت به آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی میزان جرایم رخ داده کاهش یافته که از این بابت از واحد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل قدردانی می‌کنیم.

این مسئول به تفاهمنامه زندان‌ها با بهزیستی، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی در ارتقای آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز اشاره کرد و افزود: میانگین سنی محکومان به حبس 20 تا 35 سال است و کم سن و سال‌ترین محکوم به زندان در اردبیل نوجوان 14 ساله بود که گرفتار دام اعتیاد شده و اخیراً نیز آزاد شد.

زندان گرمی با اعتبارات ملی تکمیل می‌شود

فتحی به حجم مراجعات به زندان مشگین‌شهر به عنوان مرکزیت شمال استان اشاره کرد و ادامه داد: زندان مشگین‌شهر که از استاندارد لازم برخوردار است به مرکز پذیرش زندانیان شهرهای بیله‌سوار، گرمی و پارس‌آباد تبدیل شده که با حجم کاری زیادی روبه‌رو است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای کاستن از این حجم کاری زندان گرمی که بیش از 10 سال است، عملیات اجرایی آن شروع شده و تنها 10 درصد پیشرفت دارد،‌ تلاش می‌کنیم تا به سرعت تجهیز و تکمیل شود که در گذشته در این زمینه غفلت شده است.

فتحی بیان کرد:‌ از محل اعتبارات سازمان قرار است برای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کند که البته امسال در ردیف بودجه دو میلیارد تومان تأمین می‌شود و مابقی نیز در سال‌های آینده تزریق شده و به سرعت شاهد احداث و تکمیل زندان گرمی می‌شویم.

وی گفت: 650 نفر از معتادان تحت درمان به روش متادون هستند و ما باید همتمان بر این باشد تا با عرضه و تقاضای مواد مخدر مقابله کنیم که در کاهش تقاضا کلاس‌های آموزشی گروه‌های هم‌سال پیش‌بینی شده است.

فتحی کمبود 50 درصدی پرسنل زندان به ویژه زندان‌بانان را یادآور شد و افزود: البته این کمبود خللی را در امر حفاظت و صیانت از زندان‌های اردبیل به وجود نیاورده است.

 

انتهای پیام/62001/س40

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ یک شنبه 15 تير 1393برچسب:, ] [ 16:39 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 178
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 178
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 115062
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1