ورود آقایان ممنوع!
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
ارتاویل نیوز - در تهران‌گردی این هفته تصمیم داریم بوستان‌هایی را معرفی کنیم که صرفا برای استفاده خانم‌ها طراحی و ساخته شده و ورود آقایان به آنها ممنوع است. 
شهرداری تهران تاکنون چهار بوستان نسبتا بزرگ و مدرن را برای استفاده خانم‌ها طراحی کرده است که در آنها بانوان می‌توانند با پوشش دلخواه به فعالیت دلخواه خود بپردازند. بوستان بهشت‌مادران، پردیس بانوان، شهربانوی بوستان ولایت، نرگس بوستان قائم پارک‌های زنانه تهران است که در ادامه با امکانات و محیط آنها بیشتر آشنا می‌شویم.



بوستان نرگس
بوستان نرگس بیش از 24 هکتار مساحت دارد. این پارک که در جنوب پایتخت واقع است با حصارهای سفید بلند پوشیده شده و زنان را برای تفریح و ورزش از دید مردان دور نگه می‌دارد. مسوولان مدیریت شهری هم بار‌ها از امنیت بالای این محل خبر داده و این اطمینان را به زنان داده‌اند که هیچ‌گونه امکان دید به پارک وجود ندارد و آنها در انتخاب نوع پوشش آزاد هستند. از امکاناتی که در این پارک برای بانوان در نظر گرفته شده می‌توان به سالن استخر و سونای خشک و تر؛ سالن بدنسازی؛ پیست دوچرخه‌سواری؛ پیست‌اسکیت؛ کلینیک گل و گیاه؛ مهدکودک؛ دریاچه؛ رینگ تندرستی؛ زمین بدمینتون؛ زمین والیبال و بسکتبال؛ زمین فوتبال؛ دریاچه و باغ راه اشاره کرد. این بوستان در محله یافت‌آباد، میدان معلم، خیابان شهید حیدری جنوبی، خیابان یاسر (پشت بوستان بزرگ قائم) قرار دارد.




بهشت مادران
بهشت مادران یکی دیگر از بوستان‌های بانوان تهران با مساحت 19 هکتار است که در شرق بزرگراه شهید حقانی و غرب منطقه سید خندان تهران قرار دارد. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از مسیر سیدخندان، جلفا، کاویان غربی استفاده کنید و از درهای خیابان پروانه، شقاقی و شفا‌پی  وارد شوید. در این بوستان امکاناتی همچون خانه فرهنگ حوراء، خانه سلامت مادر، سالن تیر و کمان، آمفی‌تئاتر روباز، پیست‌دوچرخه‌سواری و ایستگاه روزنامه‌خوانی وجود دارند. اگر بخواهید از اکثر قسمت‌های عمومی بهشت مادران استفاده کنید، در ضلع جنوب و جنوب شرقی بوستان به سالن چندمنظوره، بوفه، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، جاده تندرستی، زمین بازی کودکان و کتابخانه دسترسی دارید. در ضلع شمال غربی یک زمین بازی کودکان دیگر نیز وجود دارد. این موضوع حتما یادتان باشد که اگر فرزند پسر دارید، فقط در سنین کمتر از ۵سال به آنها اجازه ورود داده می شود.




مجموعه شهربانو
شهربانو به‌معنای واقعی شهری برای بانوان است. این شهر که در موقعیت انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان، ضلع شمالی بوستان ولایت قرار گرفته است با وجود اینکه تنها 7 هکتار مساحت دارد از امکانات بسیار جذابی برای بانوان برخوردار است. این پارک دارای 20 ساختمان هنری، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و یک سالن ورزش سرپوشیده با سکوی ویژه تماشاگر تا 150 نفر برای مسابقات ورزشی بانوان نیز است. شهربانو همچنین سالن ورزش‌های رزمی، استخر، سالن همایش و سینما نیز دارد. از امکانات جذاب دیگر این پارک می‌توان به سالن مد و لباس، مرکز زیبایی و گالری آزاد هنری و فروشگاه ویژه عرضه محصولات اشاره کرد. پیست دوچرخه سواری، مدیتاک، کارتینگ اتومبیلرانی، مرکز مشاوره و مرکز آموزش، آشپزخانه و رستوران، آبنما و رواق استراحت بانوان قسمت‌های دیگری است که در این فضا برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است. این پارک نیز مانند باقی پارک‌های بانوان مهدکودکی برای کودکان همراه دارد.




پردیس بانوان
پردیس بانوان در سه راه افسریه- ضلع جنوب غربی میدان افسریه- ضلع شمال بوستان آزادگان قرار گرفته است. این بوستان مثل دشت صاف بوده و برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بهترین انتخاب است. این پارک با 27 هکتار مساحت بزرگ‌ترین مساحتی است که در شهر تهران مختص بانوان ساخته شده. از امکانات این پارک می‌توان به دو استخر سرپوشیده و باز، پیست دوچرخه‌سواری، خیابان تندرستی، مهدکودک و فضای بازی کودکان، زمین چمن فوتبال و فوتسال، زمین بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، محوطه اسکیت، زمین بدمینتون، سالن اجتماعات با ظرفیت 400 نفر، رینگ تندرستی و خانه سلامت، 7 هزار متر دریاچه و آلاچیق و باغ راه و آمفی‌تئاتر روباز اشاره کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 13 تير 1393برچسب:, ] [ 4:10 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 218
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 218
بازدید ماه : 235
بازدید کل : 115102
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1