اردبیل در پایین ترین رتبه مشارکت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
معاون قضایی دادگستری اردبیل:
اردبیل در پایین‌ترین رتبه مشارکت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل گفت: اردبیل در پایین‌ترین رتبه مشارکت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

خبرگزاری فارس: اردبیل در پایین‌ترین رتبه مشارکت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل انور اسکندرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ هر چند از نظر جلب رضایت شاکیان استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در کشور است اما در جلب مشارکت واحدهای صنعتی، تولیدی و خیرین در جایگاه پایینی قرار دارد به طوریکه در دو سال 90 و 91 شرکت‌های صنعتی در گیلان 70 میلیون تومان به جشن گلریزان کمک کردند که این رقم در استان اردبیل هفت میلیون تومان بوده است.

وی از ستاد دیه به عنوان یک ستاد مردمی غیردولتی بدون وابستگی به نهاد خاص یاد کرد و گفت: تنها منبع درآمد این ستاد کمک‌های مردمی و برخی کمک‌های موردی نظیر هدایای اعطایی از سوی مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و ریاست قوه قضاییه است که این ستاد فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل از پرداخت تسهیلات با شرایط آسان و کم بهره از سوی کمیته امداد و بانک‌های عامل به این ستاد و محکومان جرایم غیرعمد خبر داد و افزود: زمانی که گروه تحقیق ما یک زندانی را مستحق تشخیص داد، این تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

اسکندرزاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در قالب کمک‌های مردمی نیز گاه شاهد کمک خیرین برای آزادی زندانیان خاص و با شرایط ویژه هستیم و گاهی نیز این کمک‌ها در قالب اخذ گذشت از شاکیان است که با پیگیری‌ها این کار نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از تشکیل پرونده گروه تحقیق با همراهی مددکاری زندان نسبت به استحقاق دریافت کمک از سوی ستاد را برای زندانی مورد نظر آغاز می‌کنند و اگر نظر این هیئت مبنی بر مستحق بودن زندانی در گرفتن مساعدت‌های ستاد دیه باشد این کار با اولویت‌بندی انجام می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل، این اولویت‌بندی را توجه ویژه به زنان بی‌سرپرست و فاقد پناه، مدت زمان سپری شده از دوران حبس و همچنین اعتبار اختصاص یافته به ویژه از سوی خیرین در مساعدت برای آزادی زندانیان است که این کار انجام می‌شود.

اسکندرزاده گفت: ‌از نظر آزادی زندانیان ستاد دیه استان جز پنج ستاد برتر است اما از لحاظ جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ویژه خیرین ستاد دیه اردبیل در رتبه‌های پایینی قرار دارد و رقم جمع‌آوری شده در جشن گلریزان قابل قیاس با سایر استانها نیست.

رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه استان اردبیل به روز بودن پرونده‌های در حال رسیدگی را یادآور شد و ادامه داد: ما اصلاً به حوزه جرم و جنایت و محکومان جرایم عمد وارد نمی‌شویم بلکه تمام تلاش ما بر این است تا جرایم غیرعمد از مهریه و نفقه گرفته تا زندانیان چک برگشتی و یا خسارت وارده غیرعمدی را مورد حمایت قرار دهیم.

اسکندرزاده ریشه 85 درصد جرایم را مواد مخدر و مصرف بی‌رویه آن بیان کرد و افزود: ستاد دیه دو بار به هیچ زندانی کمک نمی‌کند و ما تنها برای بار اول به مساعدت و یاری زندانیان معسر می‌شتابیم.

وی در مورد مراقبت‌های انجام شده برای زندانیان بعد از خروج از حبس تصریح کرد: در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های حرفه‌آموزی برای زندانیان در قالب کمیته‌ها و مراکز مراقبت بعد از خروج زندان در حد امکان و وسع سعی می‌کنیم تا جلوی حضور مجدد محکومان را در زندان بگیریم.

این مسئول از جشن گلریزان به عنوان یک فضای مطلوب برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم یاد کرد و ادامه داد: ما در این جشن‌ها اعلام می‌کنیم که باید خانواده‌ها در تعیین مهریه دقت کنند چرا که مهریه بالا بیشترین مشکلات و آسیب‌ها را به همراه خود دارد و هرگز نمی‌تواند مهریه بالا زمینه خوشبختی فرزندان آنها را فراهم آورد.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل در پایان بیان کرد: ستاد دیه استان از سال 81 فعالیتش را در استان در قالب هیئت امنا به ریاست دادگستری استان، زندان‌های استان و کمیته امداد آغاز کرده که با تعیین هیئت‌مدیره این ستاد در قالب هیئت‌مدیره و مدیرعاملی که انتخاب می‌شود، فعالیت خود را انجام می‌دهد.

 

انتهای پیام/62007/ذ40/ظ1004

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 13 تير 1393برچسب:, ] [ 2:24 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 114887
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1