کلزا کاران اردبیل طلب هایشان را گرفتند
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

کلزا کاران اردبیل طلب هایشان را گرفتند

اردبیل -ارتاویل نیوز- رییس سازمان جهادکشاورزی اردبیل گفت: تمام طلب های کلزا کاران این استان از بابت خرید محصول به نرخ تضمینی پرداخت شد.

 

عدیل سروی ، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ارتاویل نیوز افزود : برای خرید مجموع محصول کلزای تولیدی منطقه از کشاورزان استان اردبیل امسال 22 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اظهارکرد: باوجود آن که قیمت دانه کلزا در بازار آزاد 14 هزار ریال است این محصول به منظورحمایت عملی از کشاورزان با نرخ تضمینی 19 هزار ریال از آنان خریداری شد. 

وی بیان کرد: در سال کشاورزی جاری مقدار هشت هزار و 370 هکتار از زمین های استان اردبیل زیر کشت کلزا رفته بود و ازآن در مجموع 12 هزار و 61 تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: مقدار یک هزار و 400 هکتار از کشتزارهای محصول کلزا در استان اردبیل در سال کشاورزی جاری براثر سرمای هوا متحمل زیان شد که این موضوع میزان برداشت این محصول را تا اندازه ای کاهش داده است.

وی با اشاره به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت : باتوجه به وابستگی 90 درصدی ایران به واردات روغن نباتی، کشت و تولید دانه روغنی کلزا از اهمیت زیادی برای کشورمان برخوردار می باشد.

او گفت: به همین منظور سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای سال کشاورزی پیش رو برای کشت محصول کلزا در سطح 13 هزار و 500 هکتار از زمین های مناطق شمالی این استان برنامه ریزی کرده است که انتظار می رود با مساعد بودن شرایط هوا در سال آینده میزان برداشت این محصول با 60 درصد افزایش به 33 هزار تن برسد. 

استان اردبیل با تولید سالانه سه میلیون و 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی ؛ چهار درصد از مجموع تولید کشور در این ارتباط را به خود اختصاص داده است.

زمین های جلگه ای شمال استان اردبیل شامل شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان برای کشت دانه های روغنی و به خصوص سویا و کلزا مستعد می باشند.

1234//530592

 

 
انتهای پیام /* 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ جمعه 13 تير 1393برچسب:, ] [ 2:7 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 214
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 214
بازدید ماه : 231
بازدید کل : 115098
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1