مرگ هنر نمایش در خالی بودن سالن هاست
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:
مرگ هنر نمایش در خالی بودن سالن‌هاست

مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: مرگ حقیقی هنر نمایش روزی است که سالن‌ها خالی از تماشاگر بوده و هم‌نفسی در این زمینه احساس نشود.

خبرگزاری فارس: مرگ هنر نمایش در خالی بودن سالن‌هاست
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، علی دانش عصر امروز در جلسه شورای عالی بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: علاقه به تئاتر و بازیگری یک حس پنهان و شبیه به بازی کودکی و نوجوانی است اما پس از درک ابعاد گوناگون تئاتر وارد دنیای جدیدی می‌شویم که توصیف آن امکان‌پذیر نیست.

وی، تئاتر زنده را به حضور تماشاگر و همنوایی او دانست و تصریح کرد:‌ تئاتر زنده است چون تماشاگر بازیگر را می‌بیند، صدای او را می‌شنود و از نزدیک شاهد حس بازیگر است و تمام حرکات، حس و بیانش مال اوست و عوامل دیگر در آن دخالت ندارد.

مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: بازیگری در تئاتر همراه با حس خاص است چرا که اگر بازیگر نتواند تمام وجودش حس و بیانش بازی کند و مخاطب را جذب کند آن وقت تماشاگرش را از دست داده و به درستی نمی‌تواند انجام وظیفه کند.

دانش، احترام و توجه مخاطب به اثر نمایشی را مهم بیان کرد و ادامه داد: اینکه گفته می‌شود امکانات نداریم، سالن نمایش نداریم، پول برای اجرا نیست همه دغدغه است که باید رفع شود اما اصلی‌ترین دغدغه هر اثر نمایشی هم‌نفس شدن با تماشاگران پرشوری است که سالن نمایش را پر کرده‌اند آنهایی که صاحب خرد و اندیشه هستند و با شور و علاقمندی در سالن‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل آن که تئاتر جایگاه مردمی دارد و بدون تماشاگر اجرای نمایش بی‌معناست این هنر را می‌توان بدون گریم، ‌لباس و دکور اجرا کرد اما هرگز بدون تماشاگر اجرا امکان‌پذیر نیست که این رابطه مستقیم تئاتر با مردم را می‌رساند بنابراین نگاه و نظر مردم به تئاتر و ارتباطشان با سالن‌های نمایش مهم است.

مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان کرد: مردم اردبیل بارها و از گذشته‌ها نشان دادند که با تئاتر میانه خوبی دارند و مشتاق حضور در نمایش‌های روی صحنه هستند که خود این امر در گذشته نیازی به تبلیغ و اطلاع‌رسانی نیز نبود.

دانش یادآور شد: تولید نمایش نیاز به حمایت و رفع دغدغه‌های هنرمندان متعهد دارد و راه‌های مختلفی هم برای تبلیغات است که تبلیغات محلی و رسانه‌ای از جمله آنهاست.

مدیر انجمن نمایش بسیج هنرمندان اردبیل ادامه داد: انتظار داریم مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی تئاتر را فراموش نکنند و سالن‌های نمایش را به تعطیلی نکشانند و از بازیچه شدن این هنر فاخر و بازیگران آن پرهیز کرده و هنر نمایش را به روزمرگی دچار نکنند.

وی ابراز کرد:‌ البته مسئولان ما دچار چنین غفلتی نیستند بلکه این یک هشدار است و درخواست توجه و حمایت بیشتر تا آنچه لایق این هنرمندان متعهد است، اتفاق بیفتد.

مدیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با بیان اینکه سالن‌های نمایش موجود ارشاد اردبیل باید به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گیرد، افزود: سالن فدک اردبیل به محل برگزاری همایش‌ها و مراسمات اداری استان تبدیل شده در حالی که هنرمندان رشته تئاتر از نبود فضا برای اجرا و تمرین به شدت رنج می‌برند.

دانش تصریح کرد: البته برای بسیج فضا و مکان معنا ندارد و بسیجیان از همان قافله‌ای هستند که در زیر آتش دشمن به تمرینات هنری می‌پرداختند و امروز هم اگر به ما فضا و مکان ندهند در همان کوچه و خیابان به کارهای هنری خود ادامه می‌دهیم.

 

انتهای پیام/62003/ذ40

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ] [ 1:12 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 88
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 114972
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1