شرکت 6907 نفر در دوره های مختلف سوادآموزی اردبیل
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

شرکت ۶۹۰۷ نفر در دوره های مختلف سوادآموزی اردبیل

آرتاویل نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۹۰۷ نفر در دوره های مختلف سواد آموزی در استان تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفته اند.سپهری/آموزش و پرورش اردبیل

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، صابر سپهری در مراسم تجلیل از دستگاه ها و موسسات شرکت کننده برتر در امر سوادآموزی استان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداریاردبیل اظهار کرد: امروزه در تمامی جوامع دنیا میزان باسوادی یکی از شاخص های مهم توسعه در ابعاد مختلف بوده و میزان موفقیت برنامه های توسعه ای به میزان و سطح سواد جوامع بستگی دارد.

وی با قدردانی از همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی استان که در امر سواد آموزی ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش دارند، از آمادگی کامل اداره کل  آموزش و پرورش استان برای اجرای کلیه طرح ها و برنامه های سواد آموزی در دستگاه ها و موسسات دولتی و غیردولتی خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 7/30درصد از جمعیت استان باسواد و 3/69درصد بی سواد بوده که رقم باسوادی درسال 1390 به 7/80 درصد افزایش و نرخ بی سوادی به 79/18 درصد کاهش یافته است.

سپهری با اشاره به این که نرخ باسوادی استان حدود03/4 درصد از میانگین کشوری کمتر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گروه سنی 6 ساله و بالاتر درصد باسوادان کشور 8/84 درصد و استان 77/80 درصد می باشد این درحالی است که نرخ باسوادی زنان در ابتدای انقلاب اسلامی در استان 6/14 درصد بوده که این رقم در سال 1390 به 56/74 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 1392 تعداد 6 هزار و 907 نفر در دوره های مختلف سواد آموزی در استان تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفته است، افزود: در گروه سنی 49-10 ساله نیز میانگین درصد باسوادان کشور 5/92 و استان 68/90 می باشد که نرخ باسوادی استان حدود 82/1 درصد کمتر از میانگین کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: امیدواریم با همت، تلاش و مساعی مدیران کلیه دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی در آینده نزدیک شاهد مشارکت جدی آنان برای اجرای هر چه بهتر برنامه های سوادآموزی در استان برای گروه سنی 49-10 ساله که جامعه هدف سواد آموزی است، باشیم و بتوانیم جشن باسوادی را در سطح استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:خبر,اردبیل,ارتاویل نیوز, ] [ 16:52 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 217
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 217
بازدید ماه : 234
بازدید کل : 115101
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1