صرفه جویی در مصرف آب لازمه مشارکت مردمی است
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
مدیرعامل آبفای اردبیل:
صرفه‌جویی در مصرف آب لازمه مشارکت مردمی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب نیازمند مدیریت و همکاری مشترکان و آحاد مردم است که عزم ملی را نیازمندیم.

خبرگزاری فارس: صرفه‌جویی در مصرف آب لازمه مشارکت مردمی است
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، عبدالحسین حسن‌زاده در جلسه ستاد صرفه‌جویی مصرف آب از عموم مردم استان اردبیل که مردمی مسئولیت‌پذیر بوده خواست با توجه به محدودیت منابع آب به مدیریت صرفه‌جویی 15 تا 20 درصدی در مصرف آب روی بیاورند.

وی تصریح کرد: مقدار مصرف سرانه آب شرب در کشور روزانه 150 لیتر بوده که اغلب ما خود را درگیر مدیریت مصرف نکرده و حاضر نیستیم تغییری در زندگی خود ایجاد کنیم خانه یکی از محل‌های صرفه‌جویی آب است به طوریکه بین 30 تا 40 درصد آب مصرفی برای شستشوها بوده که این رقم در ایام خاص 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد: با توجه به سرانه تعیین شده در جنوب و شهر اردبیل مشترکان بر حسب الگوی تعیین شده و حتی کمتر از آن آب مصرف می‌کنند و این در حالی است که شمال استان 70 درصد بیشتر از الگوی مصرف است.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر در شهرهای نمین و عنبران با کمبود آب مواجه هستیم با شروع عملیات اجرایی تأمین آب شهرهای مذکور توسط شرکت آب منطقه‌ای مشکل حل می‌شود.

وی به آب تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: آب تولیدی سال 92 به میزان 68 میلیون متر مکعب است که 48 میلیون متر مکعب آن از آب‌های سطحی و 20 میلیون متر مکعب آن از آب‌های زیرزمینی استحصال شده به طوریکه 36 میلیون متر مکعب آن در اردبیل بیش از 50 درصد آب تولیدی در سطح استان است.

حسن‌زاده در مورد هدر رفت آب استان یادآور شد: با توجه به اعتبارت تخصیص یافته از منابع جاری و عمرانی اقدامات اساسی در این راستا انجام شده و کاهش درصد میانگین کشوری در سال که بین یک الی دو درصد است به طوریکه در سال 90 هدر رفت آب بدون درآمد 30 درصد بود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هدر رفت آب در استان اردبیل در سال 92 به میزان 25.7 درصد رسیده که در مقایسه با سال 90 حدود 4.3 درصد کاهش هدر رفت آب را شاهدیم و به دلیل تحت پوشش قرار دادن شهرهای جدید این رقم میانگین استانی را افزایش داده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها و واریزی درآمد شرکت به حساب دولت اشاره کرد و گفت: اولاً با اجرای هدفمندی یارانه‌ها در طی چهار سال گذشته خسارات زیادی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری متحمل شد که با روی کار آمدن دولت جدید و پیگیرهای وزیر نیرو در سال‌جاری طی ابلاغیه‌ای حل شد.

وی در مورد پروژه‌ها افزود: محدودیت اعتبارات در سال‌های گذشته شرکت آب و فاضلاب شهری را با چالش‌ها و مشکلات جدی روبه‌رو کرد با توجه به اعتبارات ابلاغ شده توسط مجلس و دولت بالغ بر 23 میلیارد تومان در راستای توسعه و تکمیل پروژه‌های فاضلاب اعلام شده که امیدواریم با تخصیص به موقع و کامل یک ظرفیت خوبی را در اجرای پروژه‌‌های عمرانی شاهد و ناظر باشیم.

حسن‌زاده به اجرای پروژه از طریق بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای سه پروژه از طریق فاینانس اولین موافقتنامه‌ها در دست اقدام بوده این پروژه‌ها شامل تصفیه‌خانه فاضلاب نیر، نمین و خط دوم انتقال فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل تلاش بر این است علاوه بر اعتبارات دولتی از توان بخش خصوصی در جهت عملیاتی شدن و تسریع و تکمیل پروژه‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/62003/ت

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ چهار شنبه 10 تير 1393برچسب:, ] [ 23:59 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 125
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 125
بازدید ماه : 142
بازدید کل : 115009
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1