پایین بودن میانگین جمعیت تحت پوشش روستایی از آب شرب در اردبیل
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
مدیرعامل آبفای روستایی اردبیل خبر داد
پایین بودن میانگین جمعیت تحت پوشش روستایی از آب شرب در اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: تعداد جمعیت تحت پوشش روستایی استان اردبیل 13 درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است و باید در تقویت این جبهه تلاش و جدیت کرد.

خبرگزاری فارس: پایین بودن میانگین جمعیت تحت پوشش روستایی از آب شرب در اردبیل
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، محسن قنبری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستایی مشگین‌شهر، اظهار داشت: ما برای رسیدن به میانگین کشوری در برخورداری روستانشینان از آب شرب سالم و بهداشتی راهی جز تکمیل و تجهیز مجتمع‌های آبرسانی روستایی نداریم که ضرورت دارد با تأمین منابع اعتباری این مجتمع‌ها که در بیش از هشت شهر استان در حال اجراست، به اتمام برسد.

وی، استمرار 11 سال خشکسالی مستمر را یکی از آفت‌های جدی و آسیب‌ها در حوزه منابع آب زیرزمینی بیان کرد و افزود: این خود بر آسیب‌ها، نگرانی‌ها و دغدغه‌ها افزوده به طوریکه ما قادر نیستیم در برخی از مناطق از ظرفیت آب‌های زیرزمینی به ویژه چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 716 روستا با جمعیت 318 هزار نفر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی هستند، اما با وجود لوله‌کشی‌ها و اجرای خط انتقال ما هنوز در برخی روستاها امکان تزریق منابع آب در لوله‌ها را نداریم.

قنبری بدهی 100 میلیارد ریالی این شرکت را به پیمانکاران و عوامل اجرایی در حوزه تأسیسات آب شرب روستایی یادآور شد و اضافه کرد: ما برای حل مشکل روستاهای مشگین‌شهر به ویژه بخش ارشق آمادگی صدور مجوز برای حفر چاه و قنات را با بهره‌برداری حوزه شرب ارائه می‌کنیم و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما در حال حاضر از 245 حلقه چاه، 400 چشمه و 17 قنات در تأمین منابع آبی استفاده می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا در حد وسع و توان بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این حوزه را بیشتر تقویت کنیم.

قنبری آبرسانی به شکل سیار را یکی دیگر از رویکردهای آب و فاضلاب روستایی بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز بیش از 16 تانکر فعال است و همچنان تلاشمان بر این است تا ضعف‌ها و نواقص احتمالی را برطرف کنیم.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این نشست گفت: ‌امسال پنج میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها اختصاص یافته است.

ابراهیم امامی با بیان اینکه همچنان ساکنان 50 روستا با مشکل جدی تأمین آب به ویژه در مناطق ارشق روبه‌رو هستند: افزود: با رفع موانع و محدودیت‌های حفر چاه در این بخش انتظار می‌رود تسریع در آبرسانی به این بخش انجام شود.

انتهای پیام/62003/ذ30/ظ1004

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ سه شنبه 10 تير 1393برچسب:, ] [ 23:48 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 114899
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1